Ce trebuie sa stii despre amortizoare

Posesorii de masini ar trebui sa stie sa identifice anumite probleme ale autoturismelor pe care le au, in acest fel isi pot da seama daca se poate continua deplasarea cu masina sau nu. Este evident faptul ca nu poti stii tot ce are nevoie masina ta si nici ce probleme intampina.

In acest caz, totul se rezuma la mecanic si la abilitatile lui de evaluare a masinii. Exista anumite componente care pot da semne de uzura sau de defectiune si astfel poti identifica o problema la nivelul piesei sau pieselor respective.

Printre componentele importante ale masinii care nu accepta ca schimbarea lor sa fie amanata se numara si amortizoarele. Componente ale sistemului de suspensie, amortizoarele absorb socurile rezultate din pricina drumurilor proaste, cu denivelari, gropi, pietris sau bolovani. Aceste piese se regasesc pe toate masinile si dau anumite semne atunci cand sunt uzate sau deteriorate.

La fiecare roata a masinii este amplasat cate un amortizor, iar acestea pot fi de doua feluri, respectiv simple si elicoidale. Cele simple sunt pozitionate pe rotile din spate, iar cele elicoidale pe rotile din fata.

Inlocuirea amortizoarelor nu poate fi aproximata in timp, deoarece uzarea lor se produce din cauza drumurilor cu denivelari. Semnele pe care amortizoarele defecte le dau sunt scurgerile de gaz, cele de ulei sau cele combinate din ulei si gaz.

Daca nu este prezent niciun astfel de semn, poti sa iti indrepti atentia spre balansul masinii in momentul franarii, la plecarea de pe loc sau la condusul pe drumul cu denivelari. In cazul amortizoarelor defecte, masina se va balansa intr-un mod anormal si astfel iti vei da seama daca este o problema cu ele. Daca totusi nu ai observat niciunul dintre aceste semne, mergi cu masina intr-un service pentru o revizie detaliata.

Amortizoarele au rolul de a tine roata in contact permanent cu solul, de a contribui la o iluminare corecta pe timpul noptii si de a reduce uzura rotilor. Degradarea lor se face in timp, iar schimbarea ar trebui facuta in perechi.

Daca iti doresti sa fii precaut, cel mai bine e sa le schimbi la un anumit interval de timp. Amortizoarele uzate cresc distanta de franare si in cazul unei curbe, autoturismul poate iesi de pe carosabil, punand in acest fel in pericol viata tuturor participantilor in trafic.

De asemenea, trebuie sa stii ca amortizoarele uzate contribuie la uzarea placutelor de frana si a anvelopelor intr-un mod inegal. Aceste componente ale sistemului de suspensie pot fi pe gaz, pe ulei, cu un singur tub sau amortizoare pe ulei.

Schimbarea amortizoarelor se face in perechi, cu alte cuvinte va trebui sa il schimbati si pe cel care nu este defect, apoi sa mergeti cu masina intr-un service pentru a putea fi facuta aliniera rotilor. Amortizoarele noi sunt cele mai indicate pentru inlocuirea celor defecte, acest lucru se datoreaza defectarii rapide a celor second-hand. Totusi, daca bugetul nu permite achizitionarea unor amortizoare noi, apelati la cele second-hand.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *